MENU
» Aktualności » Wynik Jakości w kampaniach AdWords – nadchodzą zmiany!

Czy wiesz, że od 12 września 2016 roku Google zapowiada zmiany w raportach o Wyniku Jakości?

Jeśli będzie zbyt mała liczba danych dotycząca wyświetleń i kliknięć, to w zakresie obliczenia Wyniku Jakości będzie wyświetlał się wynik zerowy, oznaczony w tabeli jako „–„. Taka sytuacja będzie miała miejsce z pewnością w przypadku nowych kampanii lub słów kluczowych. Zerowe Wyniki Jakości nie będą brane pod uwagę w raportach i regułach automatycznych podczas filtrowania według Wyniku Jakości. Będzie można go uwzględnić w filtrowanych danych.

Uwaga! Jeśli korzystasz z automatycznych raportów lub reguł, to opcja zerowych Wyników Jakości będzie wyłączona. Należy ją ustawić ręcznie, zaznaczając: Uwzględnij Wynik Jakości „-„ .

 Co to jest Wynik Jakości?

Wynik Jakości określany jest dla każdego słowa kluczowego w przedziale od 1 do 10.  Wskazuje ogólną jakość reklam i stron docelowych, do których prowadzą poszczególne reklamy. Na Wynik Jakości składają się poniższe czynniki:

  • Przewidywalny współczynnik klikalności (CTR)
  • Trafność reklamy
  • Jakość strony docelowej

Obecnie nowe słowa kluczowe otrzymują na start wartości 6 i opis „przeciętnie”.  Podczas wyświetlania reklam słowa kluczowe gromadzą dane o skuteczności, w konsekwencji Wynik Jakości może się zmienić.

Jeśli  jednak Wynik Jakości w przeciągu kilku dni utrzymuje się na tym samym poziomie, Google oceniło go na 6, to przewidywany CTR, ranking reklamy i jakość strony docelowej mają status „przeciętne”.

Jakie znaczenie ma Wynik Jakości dla kampanii?

Im wyższy uzyskamy Wynik Jakości, tym:

  • wyższa pozycja w Google – większe szanse na bycie ponad konkurencją,
  • trafniejsza reklama (przydatna dla zainteresowanych użytkowników) – tym samym oszczędność środków wynikająca z unikania przypadkowych kliknięć,
  • większa liczba kliknięć – wzrost liczby potencjalnie zainteresowanych klientów,
  • niższe CPC (koszt za kliknięcie) – tym samym więcej kliknięć w tym samym budżecie,
  • „wyżej i jednocześnie taniej” – możliwość wyświetlania się na wyższych pozycjach niż konkurencja i uzyskania niższego kosztu za kliknięcie w porównaniu do firm znajdujących się „pod naszym linkiem”.

Ponadto niektóre rozszerzenia i formaty reklam dostępne są tylko przy osiągnięciu określonego Wyniku Jakości!

Chcesz poprawić Wynik Jakości w swoich kampaniach? Zrobimy to za Ciebie!

Zapraszamy!