MENU
» Aktualności » Treści na stronie www i jakość adresu docelowego – wykorzystaj potencjał!

Patrząc na działania jakie na przestrzeni ostatnich lat podejmuje najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie, możemy jednoznacznie stwierdzić, że hasłem sztandarowym Google stała się ewolucja. Zmiany i ciągłe udoskonalanie algorytmów wpłynęły znacząco na fakt, że tak często przez nas używane narzędzie nie tylko analizuje, ale stara się również zrozumieć nasz naturalny język.

Tworzenie unikalnych, niepowtarzalnych treści z punktu widzenia przedsiębiorcy ma ogromne znaczenie. Wartościowe dla internauty, czyli potencjalnego klienta informacje wpływają pozytywnie na użyteczność witryny oraz na świadomość marki. Treść, która zostanie zamieszczona na stronie internetowej musi odpowiadać na potrzeby osoby, która ją czyta. Ponadto należy pamiętać, aby była przyjazna dla wyszukiwarki, czyli łatwo odczytywalna przez roboty Google.

Zmiany w algorytmach spowodowały, że unikalne treści stały się jednymi z najważniejszych elementów witryny zwłaszcza pod kątem działań SEO i Adwords. Dlaczego? Wartościowy content pozytywnie wpływa na indeksację stron, promując w wynikach wyszukiwania te, które dostarczają przydatne informacje dla użytkowników. Ciekawe treści stanowią nie tylko źródło zaangażowania, ale i stawiają markę w roli eksperta w danej dziedzinie. Takie działanie pozytywnie wpływa na wizerunek firmy i sposób w jaki konsument ją postrzega. Ponadto pisanie unikalnych tekstów na stronę www pozwala w nienachalny sposób dotrzeć do potencjalnego klienta i wpłynąć na jego zainteresowanie ofertą danej firmy. Z punktu widzenia Google jakość contentu, jego unikalność ma znaczenie również pod kątem tekstów, które są promowane w AdWords. Wyszukiwarka sprawdza czy dana treść zamieszczona w witrynie spełnia podstawowe wymogi – jaka jest ilość tekstu i jak przydatny będzie on dla użytkownika. Kierując reklamy AdWords na strony z małą ilością tekstu, który w dodatku jest słabej jakości musimy liczyć się z tym, że Google podwyższy stawki za kliknięcie. Dzieje się tak ze względu na słabą jakość strony docelowej (jedna ze składowych wyniku jakości reklamy AdWords).

Dlaczego jakość adresu docelowego jest taka ważna, aby mniej płacić za przekierowania? To proste. Adres docelowy URL jest pewnego rodzaju wskazówką dla Google. Jeżeli słowo kluczowe jakie potencjalny konsument wpisuje w wyszukiwarkę pokrywa się tematycznie z adresem URL konkretnej witryny, to dla Google świadczy to o jednym – poszukiwana treść znajduje się na danej stronie. Dzięki temu pozycja słowa kluczowego będzie rosła, a co za tym idzie znajdzie się ono na wyższym miejscu w wyszukiwarce.

Pisanie unikalnych treści przynosi wymierne korzyści zarówno dla konsumenta (wartościowy content) jak i reklamodawcy (indeksacja strony). Jeżeli dodamy do tego jeszcze adres docelowy, który spełnia wyżej opisane kryteria otrzymujemy instrukcję jak spełniać wymogi stawiane przez Google.

Zastanawiasz się jak zoptymalizować Twoją witrynę pod kątem SEO i AdWords?

Skontaktuj się z nami, chętnie pomożemy.