MENU
» Aktualności » Panda, Pingwin i Koliber – kim są i jak się przed nimi bronić…?

W przeciągu ostatnich kilku lat obserwujemy zwiększoną częstotliwość aktualizacji algorytmów Google. Za co odpowiada każdy z nich? Co zrobić, aby nie wchodził nam w drogę…?

optymalizacja_seo

Algorytm Panda

Powstał 24.02.2011, a ostatnia aktualizacja miała miejsce 20.04.2014. Panda ma za zadanie obniżać wyniki wyszukiwania spamowych, nie wartościowych witryn. Jednak w praktyce okazało się, że algorytm może dotknąć każdego. Aby nie odnotować spadku widoczności strony, należy zadbać o profesjonalny copywriting.

Co robić?

  • Nie wstawiaj na stronę zduplikowanych treści
  • Nie pozostawiaj żadnej podstrony bez tekstu
  • Umieszczaj wartościowe artykuły, nasycone słowami kluczowymi

 

Algorytm Pingwin

Powstał 24.04.2014, a ostatnia aktualizacja miała miejsce 04.10.2013. Pingwin dotyczy sfery linkowania. Ma za zadanie ukarać witryny, które naruszają wytyczne dla Webmasterów od Google.

Co robić?

  • Nie stosuj technik BHS
  • Usuń lub zgłoś zaspamowane linki
  • Pracuj nad profilem linków (wyeliminuj exact match)

 

Algorytm Koliber

Ten nowy algorytm powstał 30.08.2013 i jeszcze nie był aktualizowany. Ma za zadanie ułatwić użytkownikowi poszukiwania w wyszukiwarce. Dzięki Kolibrowi Google analizuje sens zapytania, a także dostosowuje odpowiednią lokalizację. Kiedyś roboty przeszukiwały jedynie teksty zawierające frazę z zapytania.

Co robić?

  •   Zastosuj znaczniki Autorship
  •   Zastosuj znaczniki schema.org
  •   Rozbuduj treści na poziomie FAQ, Q&A

Zbuduj z nami stronę www lub zleć nam optymalizację SEO, a zapomnisz o problemach!

Zapraszamy!