MENU
» Aktualności » Okładka na koncie firmowym Facebook

Popularność mediów społecznościowych nieustannie rośnie. Serwisy takie jak Facebook co roku biją rekordy pod względem utworzonych profili, stając się jednocześnie idealnym narzędziem marketingowym. Zręczne wykorzystanie możliwości jakie dają social media wpływa na zwiększenie świadomości marki wśród użytkowników oraz stanowi idealny kanał do promocji usług i produktów. Twoja firma posiada już profil na Facebooku? Świetnie. Z pewnością zadbałeś o to, żeby Twoja nazwa i zdjęcie profilowe były ze sobą spójne. Przejdźmy w takim razie do cover photo, czyli zdjęcia w tle, inaczej okładka na koncie firmowym.

Cover photo jest jednym z kluczowych elementów każdego profilu. Użytkownik, który odwiedza fanpage skanuje go wzrokiem. Jego uwaga skupia się właśnie na zdjęciu w tle, które stanowi idealną przestrzeń reklamową. Jej umiejętne wykorzystanie może w istotny sposób przełożyć się na zainteresowanie konsumentów ofertą danej firmy. Co w takim razie powinno się znaleźć na reklamie cover photo? Poniżej opiszemy kilka przykładów, które można znaleźć na profilu każdego naszego klienta.

  • Zdjęcie w tle to idealne miejsce na zaprezentowanie hasła określającego misję firmy. Proste i przyjazne, wzbudzi zainteresowanie potencjalnego klienta Twoją marką. Wywoła pozytywne emocje i ukierunkuje jego kolejne działania. Dobrze przemyślane, spójne z profilem firmy hasło może okazać się szansą do promocji Twojego przedsiębiorstwa.
  • Na reklamie cover photo możesz również zaprezentować swoje usługi czy produkty. Jak już wspomnieliśmy zdjęcie w tle poprzez swoje ulokowanie sprawia, że jest ono pierwszym elementem, na który trafi konsument. Jest zatem idealnym miejscem na zaprezentowanie katalogu produktów, które w połączeniu ze zręcznie dobranym hasłem wzbudzą u konsumenta potrzebę ich zakupu.
  • Informuj swoich klientów o aktualnych promocjach i nowych produktach. Zdjęcie w tle potraktuj jako pewien typ baneru reklamowego, na którym znajduje się czytelna informacja o rabacie jakiego aktualnie udzielasz. Wypromuj produkty, które dopiero wchodzą do Twojego katalogu – buduj świadomość. Cover photo może również służyć jako reklama aktualnych wydarzeń związanych z Twoją firmą jak np. organizowany event.
  • Nie zapominaj również o użytkownikach mobile, których liczba stale rośnie. Coraz więcej osób loguje się na Facebooka właśnie ze smartphonów. Wchodząc na profil Twojej firmy oni również w pierwszej kolejności widzą cover photo. Zadbaj o to, aby reklama, na której zaprojektowanie poświęciłeś czas oraz pewną część swojego budżetu była prezentowana tej grupie konsumentów we właściwy sposób. Weź pod uwagę różnice w rozdzielczości ekranów. Nie chcesz przecież, żeby Twoje zdjęcie w tle na smartphonach wyglądało nierzetelnie i wzbudzało negatywne odczucia. Profesjonalny grafik podczas projektowania Twojej reklamy na cover photo zadba o jej właściwy format oraz o tzw. bezpieczną strefę, dzięki czemu zdjęcie zarówno na desktopach jaki i smartphonach będzie wyświetlało się prawidłowo.

Hasło, katalog produktów czy rabaty to tylko część z tego co może zawierać cover photo na Facebooku. Bez względu na to, co aktualnie zaprezentujesz klientom pamiętaj o tym, że przekaz powinien być atrakcyjny i czytelny. Dobrze zaprojektowana reklama z ciekawą oprawą graficzną wzbudzi zainteresowanie Twoją ofertą. Pamiętaj również o wezwaniu do działania. Pomóż konsumentowi w podjęciu decyzji jaki ma być jego kolejny krok. Wywołaj konkretną akcję.

Nie ryzykuj. Zleć pracę profesjonalistom. Nasz zespół zajmie się wizerunkiem Twojej firmy na Facebooku i zaprojektuje odpowiednie cover photo. Zapraszamy do współpracy.