MENU
» Aktualności » Nowość w AdWords – rozszerzenie wiadomości!

Kontynuując trend mobile, Google wprowadziło nową możliwość – rozszerzenie wiadomości. Dzięki tej opcji użytkownik będzie mógł skontaktować się z reklamodawcą, bezpośrednio z urządzenia mobilnego, poprzez sms-a.

Rozszerzenie wiadomości:

  • może być zastosowane zarówno z poziomu kampanii, jak i grupy słów kluczowych;
  • rozliczane jest podobnie jak inne, czyli za kliknięcie w button rozszerzenia;
  • umożliwia ustawienie nazwy CTA (przycisku call to action, czyli wezwania do akcji) oraz domyślnego tekstu sms-a;
  • pozwala na podłączenie dowolnego numeru telefonu (jedynym wymaganiem jest urządzenie odbierające sms-y).

Jak to działa? 

Gdy użytkownik na urządzeniu mobilnym wyszuka naszą reklamę, pojawi się przycisk umożliwiający wysłanie wiadomości. Po kliknięciu otworzy się domyślna aplikacja do wysyłania wiadomości tekstowych, a okno wypełnione już będzie ustawionym przez nas tekstem. Oczywiście użytkownik ma możliwość wpisania własnego.

Wady i zalety:

Rozszerzenie wiadomości to rozwiązanie niezwykle funkcjonalne z punktu widzenia użytkownika i reklamodawcy – szybko i prosto. Idealne dla tych, którzy nie mają możliwości wykonania telefonu np. w podróży, miejscu publicznym itp. A dla reklamodawców z kolei to komfortowe rozwiązanie w przypadku ograniczonej możliwości odbierania połączeń telefonicznych od swoich potencjalnych klientów. W dotarciu do swoich nowych klientów mamy zatem większy wybór formy skontaktowania się: albo rozszerzenie połączeń albo rozszerzenie wiadomości. 🙂

Dla reklamodawcy to dodatkowa szansa na wyróżnienie się oraz wybicie ponad konkurencję.

Czy są zatem jakieś wady? Niestety tak. Rozszerzenie wiadomości ma ograniczenie na polu śledzenia konwersji (czyli śledzenie celów, które oznaczymy w mierzeniu skuteczności kampanii). Mierzalna jest jedynie liczba wyświetleń i kliknięć.

Jak się sprawdzi nowe rozwiązanie? Przekonamy się wkrótce. Własnie wdrażamy je do kampanii naszych klientów. 🙂

Dołącz do nich! Zapraszamy do kontaktu!