MENU
» Aktualności » Logo Twojej firmy – o czym należy pamiętać zanim powstanie

Logo jest jednym z najważniejszych narzędzi, którym będzie się posługiwać dana firma oraz marketerzy. Warto już na etapie planowania podjąć przemyślane działania, gdyż będą one miały zasadniczy wpływ na naszą rozpoznawalność oraz decyzje konsumentów.

Jakie kroki należy podjąć, aby logo było dobrze zaprojektowane i spełniało swoją funkcję? Przede wszystkim trzeba pamiętać o kilku podstawowych zasadach.

  •  Badanie i analiza

Zanim zostaną podjęte konkretne decyzje, które wpłyną na wizerunek danej marki należy przeprowadzić szczegółową analizę konkurencji. Warto wiedzieć jaki wizerunek tworzą firmy o podobnym lub takim samym profilu jak Twoja. Dzięki zorientowaniu w działaniach innych przedsiębiorstw będziesz w stanie wykreować unikatowy wizerunek swojej marki, który pomoże wyróżnić się w branży. Niezwykle ważnym aspektem jest również badanie grupy docelowej. Dlatego należy zastanowić się kim są potencjalni klienci oraz jakie są ich preferencje, a następnie postarać się odpowiedzieć na ich potrzeby.

  •  Kolory mają znaczenie

Psychologia kolorów używana tak zręcznie od wielu lat w marketingu to nic innego jak nasze nasze skojarzenia i odczucia towarzyszące odpowiednim barwom. To właśnie kolory są częstym determinantem naszych działań, wpływają na nasze decyzje konsumenckie oraz kształtują preferencje. Dobranie odpowiedniej barwy, która będzie spójna z Twoją marką i wpłynie pozytywnie na wizerunek firmy odgrywa istotną rolę w identyfikacji wizualnej.

  •  W prostocie siła

Pamiętaj, że logo stanowi swego rodzaju komunikat dla konsumenta, który powinien być w swoim przekazie prosty i czytelny. Ma wywoływać szybką reakcję, skojarzenie i prowadzić do konkretnej akcji. Dlatego zamiast skomplikowanych, zawiłych i nieczytelnych symboli graficznych oraz logotypów postaw raczej na jasny przekaz. Im mniej tym “lepiej i więcej”.

  •  Logo powie konsumentowi kim jesteś

Przy projektowaniu logo należy pamiętać, żeby było ono spójne z działalnością firmy. Oczywiście nie mamy tutaj na myśli powielania prostych schematów. Nie każde przedsiębiorstwo oferujące usługi gastronomiczne musi posługiwać się symbolem np. widelca. Należy jednak pamiętać o tym, że identyfikacja danego znaku firmowego z profilem przedsiębiorstwa odgrywa duże znaczenie. Logo ma przekazywać pewne informacje, budzić skojarzenia i zapadać w pamięć. Pozwól konsumentowi na natychmiastowe powiązanie Twojego logo z usługami i produktami jakie proponujesz.

  •  Logo i marka czyli związek na lata

Logo stanie się symbolem Twojej firmy, będzie wpływało na wizerunek oraz pobudzało emocje konsumentów. Dlatego niezwykle ważnym aspektem jest jego ponadczasowość. Podczas tworzenia logo należy uwzględnić obecne trendy, ale również pamiętać o ich zmienności. Rozwiązania graficzne, które są obecnie popularne za jakiś czas mogą być odbierane jako mało atrakcyjne. Dlatego należy zachować umiar i zdecydować się na rozwiązania, które na przestrzeni lat zachowają swoje walory estetyczne i atrakcyjność. Co zrobić jeżeli logo przestało spełniać powyższe warunki? Najlepszym rozwiązaniem będzie decyzja o jego odświeżeniu. Zręczna modyfikacja sygnetu i logotypu może wywołać pozytywne reakcje wśród konsumentów i umocnić ich przywiązanie do Twojej marki.

Logo będzie stanowiło symbol firmy, będzie ją reprezentowało. Pamiętaj o tym, że dobrze zaprojektowana grafika i spójna identyfikacja wizualna wpłyną na rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów oraz pomogą się wyróżnić na tle konkurencji. Profesjonalne, proste, a zarazem charakterystyczne logo wzbudzi w odbiorcach pozytywne odczucia dotyczące firmy oraz oferowanych usług.

Nie masz pomysłu? Skontaktuj się z nami! Zaprojektujemy i wykonamy logo Twojej firmy we wszystkich niezbędnych formatach.