MENU
» Aktualności » Dlaczego warto korzystać z linkowania wewnętrznego?

Jednym z czynników wpływających na widoczność strony w wyszukiwarce Google jest tzw. link building, czyli strategia budowania linków.

W strategii budowania linków wyróżnia się linkowanie zewnętrzne, czyli pozyskiwanie linków z innych, zewnętrznych witryn oraz linkowanie wewnętrzne, czyli wprowadzanie odnośników wewnątrz danej strony www.

Odpowiedzmy na pytania: czym jest linkowanie wewnętrzne? Do czego służy? Jak je tworzyć?

  • Co to jest linkowanie wewnętrzne?

Jest to tworzenie odnośników do konkretnych podstron, w obrębie danej strony www. Takie działanie ma dwojakie zastosowanie:

  1. ułatwia użytkownikowi poruszanie się po witrynie; link kieruje bezpośrednio w miejsce jego zainteresowania;
  2. znacząco wpływa na widoczność witryny, ułatwiając robotom Google poruszanie się po stronie i tym samym przyspieszając indeksację podstron.
  • W jaki sposób tworzyć linkowanie wewnętrzne?

Linkowanie wewnętrzne możemy wprowadzić do witryny na kilka sposobów. Każdy z nich przyniesie korzyści z punktu widzenia pozycjonowania.

Linkowanie kontekstowe – polega na wprowadzeniu odnośników w danym artykule.
Na przykład pisząc w zakładce “Poradnik/Aktualności” o układzie moczowym, możemy czytelnika odesłać bezpośrednio do zakładki z ofertą USG układu moczowego, jak poniżej:

Linkowanie-do-strony-usługi-jak-robić

 

Lista „naj” – w zależności od rodzaju witryny i specyfiki branży, można stworzyć listę najczęściej kupowanych, czytanych, komentowanych etc. Dzięki temu czytelnik w prosty sposób będzie przenoszony na poszczególne podstrony.

Linkowanie-wewnetrzne-jak-to-robic

 

Lista wpisów powiązanych – szczególnie przydatna dla odwiedzającego witrynę w przypadku e-sklepów, ale nie tylko.
Lista powiązanych wpisów lub produktów zwykle pojawia się poniżej oglądanego przez użytkownika produktu lub danej podstrony.

produkty-podobne-zwiekszaja-linkowanie-wewnatrz-strony

 

Kategorie – zastosowanie kategorii pomaga w uporządkowaniu treści/wpisów, a także ułatwia użytkownikowi odnalezienie konkretnego artykułu.

Ważne!

  • Tworzenie mapy odnośników przede wszystkim jest przyjazne dla robotów Google i wpływa na widoczność witryny.
  • Im więcej linków prowadzących do danej podstrony, tym większe szanse na wyższe pozycje w wyszukiwarce Google.
  • Przydatne dla odwiedzającego – usprawnia nawigację po stronie.

Nasza agencja codziennie edukuje Klientów w jaki sposób optymalizować strony pod wyszukiwarkę Google, zostań jednym z nich. 😉