MENU
» Aktualności » Demografia Google AdWords – określ swojego odbiorcę

Google AdWords daje wiele możliwości skutecznego targetowania kampanii reklamowych, tak aby precyzyjnie docierać do potencjalnych klientów. Oprócz wariantów zawężenia grupy odbiorców naszej reklamy, takich jak remarketing, zainteresowania czy słowach kluczowe, mamy również opcję kierowania demograficznego, która od niedawna dostępna jest w wyszukiwarce Google.

Czym jest kierowanie demograficzne reklam w Google AdWords?

Kierowanie demograficzne polega na personalizacji kampanii reklamowej. Na podstawie zebranych danych możemy precyzyjnie określić, kim jest Twój potencjalny klient i bezpośrednio do niego skierować reklamę. Daje to pewność, że podjęte działania marketingowe trafią do odpowiedniej grupy odbiorców, która wykazuje zainteresowanie oferowanymi przez Ciebie produktami lub usługami.

Targetowanie demograficzne, czyli do kogo?

Tworząc kampanię skierowaną na sieć wyszukiwania, sieć reklamową czy też w przypadku kampanii wideo, Google udostępnia konkretne opcje kierowania demograficznego, takie jak:

  • wiek (wybrane przedziały)
  • płeć (kobieta, mężczyzna)
  • status rodzicielski (ma dzieci, nie ma dzieci)

Dzięki wyróżnieniu powyższych kryteriów unikniemy wyświetlania reklam osobom, które nie są zainteresowane ofertą Twojej firmy.

Czy demografia Google AdWords sprawdzi się w przypadku braku danych o odbiorcach?

Tak. Google nie zawsze jest w stanie zgromadzić precyzyjne dane na temat odbiorców. Sytuacja taka ma miejsce zwłaszcza w przypadku witryn, które danych tych nie podają. Zdarza się również tak, że z konkretnych przyczyn nie chcemy zawężać grupy docelowej. W takich sytuacjach wskazane jest wybranie kategorii “Nieznane”, która pozwala na uwzględnienie lub też wykluczenie osób, o niezidentyfikowanym statusie.

Jakie korzyści przynosi targetowanie demograficzne kampanii w wyszukiwarce Google?

Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu opcji demografii podjęte działania pozwolą na doprecyzowanie kampanii pod względem:

  • kierowania spersonalizowanych reklam do konkretnej grupy odbiorców, np. wyświetlanie innego komunikatu kobietom, a innego mężczyznom
  • możliwości wykluczenia osób niespełniających określonych kryteriów
  • precyzyjnego dostosowania stawek dla wybranych grup demograficznych

Reklamy Google AdWords dają wiele możliwości na skuteczne dotarcie do potencjalnych klientów. Jeżeli zastanawiasz się jak wykorzystać to narzędzie w celu rozwoju Twojego biznesu, chętnie odpowiemy na wszystkie pytania  http://q-f.pl/kontakt/